Wednesday, 10 August 2016

Jadi Macam Dedulu Jap





Assalamualaikum, 
Hai saja je aku nak update blog ni, bosan bosan. Kerja kat office pun tak banyak (Actually tak ade kerja pun). Daripada tak buat apa kan, apa salahnya menconteng conteng blog ni. Bukan selalu pun hihihi

Okay, okay. tak nak sesedih dah. Ni nak share pasal berita gembira pulak. Tentang kawan baik, kawan rapat, kakak tapi kadang kadang macam adik, hosmate, roommate, first kawan masa sampai poli, exclassmate masa kat Poli dulu. Satu bilik, Satu asrama, satu tilam dan kadang kadang satu bantal kalau dalam bilik tidur ramai ramai (Zaman tu memang suka open room kat kengkawan, lepas tu tengok movie, memekak dalam bilik, masak maggi goreng) Kenangan gila masa tu sebab bilik kau jadi tumpuan umum 

Menghitung hari jugak lah dia tu nak tukar status. Dari bujang kepada sudah berkahwin. Aku kira-kira ada 25hari lagi, dup dap dup dap. Dia ni memang special sikit dari kawan kawan aku yang lain. Nak tahu apa special nya? Meh sini aku list satu satu. hahaha

  • Kuat merajuk, Kuat makan hati, Kuat sentap
  • Kadang tu mengada ngada tahap dewa. hahaha
  • Kuat nasihat orang lain padahal kena kat diri sendiri menonggeng
  • Kaki stalker. haha yang ini dia memang raja sebab orang tak boleh buat macam dia buat
  • Dia adalah kakak bagi kami. Semua mesti dengar cakap dia, sapa tak dengar siap lah kau
  • Penasihat kepada kami berempat
  • Muka acah2, suka jeling orang
  • Suka mencarut lepas tu cakap kitorang ajar dia mencarut
Maaflah hari tu kitorang buat kau marah, memang sengaja pun. Masa kau tanya kitorang kat mana sebenarnya masing masing dah berpelukan dan bertungkus lumus buat surprise kat kau dot! hahaha padahal kitorang dalam kereta yang sama, bila buat voice note macam masing masing berasingan pulak. kurrrrr

Masa ni lah kau tanya kitorang kat mana, dengar balik Voice Note tu buat kitorang gelak tau,
orang kuat ni yang dah berbulan aturkan misi misi
Sebelum kau ada, kitorang dah penat tiup belon, pasang tampal tampal. Semua buat sendiri tau, tanpa upah sesiapa pun decorate. 







Masa ni kemain susah lagi nak tutup mata kau, kemain marah lagi kau. ahahahaha 
TARAAAAA!!! cantik tak, cantik tak .



Dari dalam bilik, kita bawak ke luar. Ambil angin sama sama ala ala bawak princess. Aku pulak over hahahaha 


Penat dah sesi photography, kita balik hotel semula dan bersihkan diri. Masa ni memang geram je. Yeye lah aku balik ingat semua dah mandi. Haram! Sorang pun tak mandi lagi, semua masih bergolek atas katil. Kata nak keluar pergi town, last last pukul 9lebih jugak keluar. Terus pergi makan kat asam pedas Kota Laksamana. Lepas makan pergi karoke, lepas karoke main basikal. Double bicycle, masa ni aku lah paling power bergelak sakan sebab first time naik menatang tu. Lawan lumba pun ade jugak, main hon hon dengan skuter. Gila betul. Tapi tulah saat paling manis kita buat. Macam zaman kita study dulu pun ade jugak. RINDUUUU ! 












Kalau tak buat muka bukan Fara lah kan. Apa pun aku nak wish tahniah kat kau syida. Sebab kau bakal berkahwin dan tak boleh nak huha huha macam dulu, kang mak mertua tengok buruk rupa. 
Dengan seikhlas hati, aku nak cakap aku sayang kau. Kadang tu terasa juga lah dengan kau ni, tapi tau kan tak pernah tak sayang . I love You exroommate !

Weh, maaf tau kalau ade kekurangan dari kami aku aten and totok. Tak mampu nak sewa limo, tak mampu nak ade private photographer, tak mampu juga nak invite artis nak raikan kau tapi insyaAllah kami mampu sentiasa di sisi kau di kala kau senang mahupun susah. Kalau ade kecik hati terasa hati tu hadam je lah. Kau paham kan kawan kawan kau ni kaki carut. Tak boleh nak hadam duduk jamban flush air . 

Saja aku share link bawah ni sebab ni lah kita yang dulu sampai sekarang. Thanks pernah update blog pasal akuu. muahahahaha :D







P/S: Dah sebulan arwah Wan pergi tinggalkan aku. Al-fatihah, semoga kau tenang kat sana sahabat :') Kau mesti tengok aku dalam diam kan, kau nampak aku tapi aku tak nampak kau. Aku rindu kau, tu je aku nak cakap. hehe

No comments:

Post a Comment