Sunday, 26 January 2014

I'M BACK ALL !

Assalamualaikum. Hai semua. Dah lama tak berkarya. Rasenya dah lebih daripada 6 bulan. hihihi
Rase kekok pulak nak menulis. Macam janggal lah sebab banyak benda nak dicerita. Banyak benda yang sudah berlaku dan banyak benda yang dah berubah.

Cerita pasal perubahan? huhu HATI adalah satu satunya perubahan paling ketara dalam kehidupan manusia.
Tak semua manusia boleh setia, dan tak semua manusia jugak mampu untuk mengekalkan keHATIan beliau. Aku jugak tidak terkecuali. Dalam soal hati kadang kadang hati yang kita sangka kita mampu untuk kekal akan berubah secara perlahan tanpa kita sedari. Mungkin bukan kita yang akan perasan mungkin ada orang lain yang memerhati setiap tingkah laku kita. Kadang kala aku jugak tidak menyedari tentang egonya diri aku sehinggakan menjadikan seseorang berubah hati.Tak ape lah semoga apa yang berlaku dijadikan pengajaran dalam kehidupan. Tak noleh nak salahkan seseorang atas kesalahannya kerana mungkin kita yang telah merubah hatinya. Kita biarkan saja dia berada dalam kehidupannya. Biarkan dia mengorak langkahnya. Kita hanya melihat dengan penuh senyuman dan berdoa saja untuk kebahagiaan mereka.


Titik pasal perubahan hati. Now, bermulalah cerita tentang kisah diriku setelah dilabel sebagai fresh graduate iaitu aku dah TAMAT PENGAJIAN! hahaha Alhamdulillah, tak sesia lah usaha 3 tahun kat Politeknik Port Dickson yang banyak aku tinggalkan kenangan disana dan tersemat dalam mimpi mimpi indah di waktu malam. Terasa mimpi, terasa ibarat baru sahaja semalam aku menarik sebuah bag yang bernama luggage yang penuh dengan barang barang dan melangkah masuk ke dalam sebuah bangunan yang digelar kamsis. Terasa semalam aku mengenali mereka mereka semua. Dan terasa semalam aku mengenali seseorang yang utama aku kenal semasa aku ingin mengorak langkah dan maju kedepan. Makin hari makin terasa rindu suasana dalam kelas walaupun kelas aku penuh dengan puak suku kaum yang tidak mengenal negeri masing masing dan prinsip. Rindu hari hari yang penuh kebosanan di kala jadual packed seharian. Kelas batal seharian. Lecturer tade seminggu. Budak lelaki dalam kelas yang most of them adalah cute. Budak perempuan dalam kelas yang bising dengan puak masing masing. DPRS2 batch DEC 2010 adalah awesome!

DPR1S2 - DPR6S2 (2010-2013)

Aku juga merindukan satu suasana di dalam sebuah rumah yang dipenghuni oleh mereka yang terdekat bersama dengan aku. Kerinduan yang kadang kita rasa dan kita hanya melepaskan rindu melalui setiap gambar, seperti semalam aku melangkah untuk kali terakhir meninggalkan mereka sambil air mata berjuraian kerana tidak sanggup berpisah. Kerana kenangan yang melebihi segalanya. Kerana mereka yang sentiasa di sisi walau apa terjadi. suka duka menangis ketawa bergaduh dan bermasam muka. Lumrah perasaan semasa menjalinkan hubungan persahabatan walaupun dalam keadaan yang agak terkilan di saat akhir. Bila difikirkan semula antara persahabatan dan keegooan mana yang lebih kuat. 

"Tuhan, tunjukkanlah jalan untuk menempuhi dugaan ini, 
Teman maafkan jika ku melukakanmu.
Aku tidakkan berdaya menahan hibanya rasa kau pergi meninggalka diriku. 
Redhalah dengan apa yang terjadi mungkin ada rahmat yang tersembunyi."



Sahabat, selamat melanjutkan langkahmu. Selamat berjumpa lagi di tangga kejayaan dalam senyum yang lebih indah. Selamat berjumpa lagi andai masih ade ruang dan waktu serta keizinan daripada-Nya, InsyaAllah. Ikhlas daripada sahabatmu:


T.H.E.E.N.D

No comments:

Post a Comment