Monday, 21 January 2013

Kembali Beraksi

Assalamualaikum.
Phew, lame dah tak update macam nie.
Malam malam macam nie.
Cari idea untuk assignment yang sedang beranak pinak.
Sambil itu menaip keyboard untuk deretan entry seterusnya.
Mencari matlamat untuk menyiapkan sesuatu kerja ditenngah malam, sangat mencabar.
Wow! Tak tidur semalaman.
Keesokan hari mata membengkak dan mencari peluang untuk mengganti tidur yang kurang.


Pada hari ini, aku telah membuktikan sesuatu. Sesuatu tentang kehidupan.
Yaa, akhirnya kau masih setia menjenguk blog usangku.
Mencari tahu tentang perihal kehidupanku.
Nampak disitu kau masih menyanyagi aku sebagai seorang teman. Terima kasih untuk itu.
Akan aku hargai setiap apa yang kau lakukan.
Dari mimpi ke realiti, realiti tentang kehidupan bahawa setiap apa yang terjadi tidak mudah untuk dilupakan.
Mungkin, hubungan yang dulu adalah berlainan seperti yang sekarang.
Kini, kau punya DIA dan aku juga punya DIA.
Keistimewaan tersendiri yang membuat mengapa kau masih mencari tahu hal aku dan aku mencari tahu hal kau.
Di kejauhan hari aku menanti saat semua ini terbongkar. Aku menantikan sesuatu keajaiban untuk menjadi seperti sediakala iaitu persahabatan.
Dan akhirnya terima kasih sekali lagi kerana menitikberatkan sesuatu yang tidak pentng sebenarnya tetapi telah membuatkan aku tersenyum dengan itu.
Perkhabarannya, suatu hari mungkin akan menjadi berhari hari dan hari hari itu akan dihiasi dengan nilai persahabatan yang tinggi dan diceriakan dengan kemegahan dalam kemajuan diri, InsyaAllah :)


'Rasa takut bukanlah untuk dinikmati tetapi untuk dihadapi. yang mengasyikkan di dunia ini bukanlah dimana kita berada, melainkan ke mana kita menuju. Keringat yang mengalir di medan latihan adalah penubus darah di medan pertempuran. Jangan biarkan dirimu berada dalam kegelapan kerana dalam kegelapan bayangan akan meninggalkanmu'

Hidup tenang  diperolehi jika sentiasa bersama Allah,
dan Allah akan menyertai orang yang sentiasa membersihkan hatinya :')
-Noorfarraain Bt Mohd Anis-


No comments:

Post a Comment