Sunday, 25 November 2012

Thanks A Lot For A Temporary

Assalamualaikum warga blog sekalian. Wah bertemu kita kembali bukan di laman facebook or twitter tapi di laman blog. haha al maklum lah , i tak femes pun. So nak rase bajet bajet sikit dalam blog , baru terangkat . hahaha Ehh! Lame dah tak update entry.
Eh, dah bulan 11 lah , lepas tu bulan 12 then dah masuk Poli semula. *Hugs pintu pagar poli* mesti dah banyak perubahan dengan keadaan persekitaran PD dan jugak poli. Macam fresher lah pulak kan. Apa pun tak sabar nak menunggu ketibaan lecturer tersayang dalam minggu depan. hehe lepas tu aku dah boleh keluar dari tempat keramat lagi berbisa nie. Sangat terharu lagi terpaku lah diri nie.
Tapi mesti akan rindukan kenangan kenangan pahit dan manis semasa li. Actually, lagi banyak pahitnya dari manis sebab tak berapa nak seronok pun kan. Tapi ape pun very thankful for En Fuad selaku manager dalam petronas tu, memang banyak lah sangat kemudahan yang diberikan kepada aku dan jugak rakan rakan praktikal yang lain. Dah banyak pun duit encik melabut untuk kami. and the latest we all go to Sunway Lagoon for fun. Tak keluar duit satu sen pun, semua di taja oleh Encik. Memang grateful sangat dapat bos macam nie, hope bila aku dah kerja nanti aku dapat bos sebaik encik Fuad yang tak pernah berkira tentang duit.

Haa, inilah dia bos yang paling terbaik pernah aku jumpa dan menjadi majikan aku walaupun hanya dalam tempoh praktikal.
Encik Fuad serta isterinya, Puan Samsinar. 
Sape yang tak kenal isteri beliau seorang professor di UPM.

Banyak sudah beliau berkorban untuk staf dan jugak practical student, cume kadang kadang aku nie pun tak bersyukur jugak sebab selalu ponteng kerja. haha tapi bukan sebab encik, sebab supervisor aku si penguin dari Alaska tu la. hahaha Teringat mase aku baru masuk kerja, dah ade trip ke KLCC. Wah, sangat beruntung sebab encik bawak semua staf walaupun baru sehari bekerja. Tak pernah ungkit pasal duit. bawak pergi dinner, berbuka puasa dan macam macam lagi. Aku rase dah banyak riban lah duit dia keluar hanya untuk kebajikan staf. Tapi kadang kadang tu, aku pandang staf nie buat buat tak nampak dan tak tahu. sakit pulak hati nie. ye lah, tak reti nak bersyukur dengan pemberian bos. hahaha baek nya aku, tetiba!
Bukti bukti yang mengatakan banyak duit teah dihabiskan . huhu



Kami 3 sahabat baik, susah senang kami harung bersama :)



Hee, 3 polipd 2 polisas. Lepas nie korang kena datang PD.


Free style sikitt ! Muah :*



Warga petronas. Saye di tepi sekali dan saye gemok. hahaha






Ehh, saye naek ATV. Wahh, korang dh naek ke? hehe


Jom pergi sauna! Yeah kuruskan badan


Act, nie muka comel aje. kan kan kan


See, dah takut naek bridge nie. Sebenarnya dah nak nanges tapi malu. hikhikhi ;)


Aku mase nie orang pertama sekali dalam barisan , 
bapak lah takut sebab kene follow dan bawak benda yang sangat sangat berat !


Fatin , kite romantik kan. Aku nak naek kayak mase nie tapi Nepal tu boleh bantai cakap
'You kalau tak pandai berenang naek yang pedal nie, kayak bahaya kalau jatuh susah'
Fatin jawab ape guna safety jacket and that nepal says
'Safety jacket tak tahan!' haihhh #bunyi cengkerik 


Hoyehhh , hoyehh kami sangat comel sampai tak tau nak kate ape. ahahaha
MASUK BAKUL ANGKAT SENDIRI!!!

Ape pun aku nak ucapkan berbanyak banyak terima kasih kepada Encik Fuad dan Family serta semua warga dan krew krew petronas yang selama 6 bulan nie memberi tunjuk ajar , bimbingan yang sangat sangat sukar untuk didapati moment yang jarang ade pade setiap student praktikal . Mungkin kadang kadang aku melakukan kesilapan dan apabila ditegur mula untuk marah dan memaki hamun , biase jiwa muda kan . Baran aje lebih tapi sebenarnya tak ade niat pun untuk memaki kepada sesiapa . Dan untuk mengakhiri semuanya harap warga petronas sentiasa bersatu dan hilangkanlah niat hasad dengki sesama sendiri , sebuah keluarga yang harmoni adelah dari hati yang suci dan bersih . InsyaAllah , jika dipanjangkan umur kita akan bertemu semula pada masa dan hari yang lain . Dan mungkin pade mase itu semua sudah berubah , berharap hati dan perkenalan serta silaturrahim yang terjalin sentiasa terhubung untuk semua dan kita sama sama berdoa untuk kecermerlangan diri dan semua . Amin :)

Actually, aku sedih untuk mengakhiri ape yang aku sendiri mulakan walaupun pade awalnya inilah yang aku harapkan setelah berjuang selama 6 bulan . 
Dengan segala kebaikan yang diberikan kepada aku dan kawan kawan mungkin ia adelah suatu kenangan yang sukar untuk dilupakan dan insyaAllah ia akan sentiasa terpahat dalam sejarah hidup aku . Kenangan yang indah amat tidak sempurna jika tidak diabadikan , biarlah yang pahit menjadi pengajaran agar ia boleh membimbing untuk lebih ke arah pembaikan diri . Jadikan semua yang berlaku dalam kehidupan seharian sebagai pemangkin dalam memajukan diri , pembangunan dalam pembinaan hati nurani dan jugak belaja mengenali diri sendiri agar sentiasa tidak silap melakukan kesilapan kelak .




Noorfarraain binti  Mohd Anis
7  Mei 


No comments:

Post a Comment