Friday, 22 June 2012

Permulaan Hidup Baruku Sebagai Budak Petronas !

Assalamualaikum .
Heyy hooo , wasssap berdesap .
Dah lame aku tak update belog aku nie kan .
Dah naek bersawang sawang , ehh ade labah labah lah .
Rindu pulak aku nak mengarang . haha
Lepas nie , aku mengarang kat Buku Laporan LI aje lah .
Memang aku pun bakal menjejak langkah senior senior yang tengah pening dengan laporan uhh .


Suci gile babeng bile aku nak pegi kerja , asal boleh buat muka comel !

''Selamat Datang .''
''Terima kaseh , datang lagi .''
Petronas NKVE Subang .

See ! Aku tengok gamba nie pun aku takut .
Ye lah , aku akhirnya dah menjadi sebahagian daripada orang minyak .
Macam tak percaya pulak , baju hijau kuning uhh melekat kat badan aku .
Huahuahua , jalankan tugas dengan baek bersama AbaangLaa .
By the way , AbaangLaa kat sini semua baek baek tau .
Dorang semua laka laka . Fun lah keje kat sini kan .
Even kadang kadang terasa pressure dia , but i can handle it .
Pasal makan aku memang tak boleh blaa sebab aku rase hari hari aku melantak MCD .
Dah naek mual aku , sumpah lepas nie hilang selera aku kat MCD .
Mase mula mula masuk uhh , terasa lah macam kene pinggir dan disisih seperti anak buangan .
Tapi bila dah seminggu kerja depa semua dah boleh terima kita .
Bos aku ialah Encik Fuad , adalah bos terbaek pernah aku jumpa .
Mane tak nya weyhh , ade kea kalau meeting dapat duet ?
Setahu aku mane dapat . Even tak banyak tapi RM 20 sape nak bagi .
Tapi yang seronoknya , aku kerja kat sini dengan dua kawan paling baek aku lah .
Sape lagi kalau bukan Syidaa dan Fatin . hehehe
Seperti biasa Syidaa adalah roomate permanent aku , jangan hang pa nak curik dia naa ! [AMARAN]
Tapi yang tak syok nya , kitorang punya shift lain .
Fatin pagi , Syidaa tengah hari dan aku pulak Malam . huhu sedih , cuti pun aseng aseng .
Memang kami tahu yang pihak Petronas saja nak buli kami . Hahaha
Ape pun aku shift malam seronok sebab kerja tak banyak .
Lagi pun staff lelaki aje semua , aku aje sesat jantina . Muahahahaha .
Ketua shift malam , Mahbub Albuaya suka sangat buli aku meyhh !
Suka aku nak panggil Mahbub ape , dia Skandal baru aku . hahaha
Kerja aku pun bahagian Touch & Go . hahaha
#Jangan sapa sapa berani nak touch aku , penangan cek bagi kat hang :D


Haa , seronok kan muka aku nie.
Hanya tuhan saje yang tahu tentang hati dan perasaan aku kat sini :)
S.M.I.L.E

Tapi bile dah duduk kat sini , memang tak macam dekat poli .
Sebab kat Poli tiap minggu boleh dikira aku balek , kat sini cuti sehari memang tak balek .
Aku dah mula rendu dekat semua orang , ye lah . Kawan kawan aku kat JB , Poli .
Especially my family . 
Tapi tak ape , minggu depan aku balek , hoho suka suka . *Senyum panjang ke telinga , sokmo !


"yeh yeh , abah bank-in duet , akak nak balek'' 
haha nakal gilee aku , dah keje pun mintak duet kat abah aku lagi .

So , nasihat kepada yang bakal pergi Praktikal aku doakan kau orang have fun lah bile kerja .
Dan lagi satu , tahan sikit mental kau orang sebab bile dah kerja kat situ lah cabaran dah bermula .
Kepada yang tak lepas uhh , kau orang usaha lah lebih sikit yaa . Jangan give up !

P/S : *Ehem ehem . Soundcheck 1 2 3 ! Untuk kau , ehh ! Aku kacau kau lagi ehh . Sorry lah , tak sengaja lah . Tapi betul tu hari aku betul betul rindu kat kau , tu pasal aku mesej . Lepas nie insyaallah dah tak ade dah . Tapi yang pasal kau tak dapat lupekan aku uhh , aku harap kau lupekan lah aku sebab aku tak nak jatuh hati lagi kat kau untuk kali kedua . Hihihi└(^o^)┘

No comments:

Post a Comment