Tuesday, 27 March 2012

Buku Lama , Lembaran Baru .

Assalamualaikum . Ehem ehem ! Huh , test tulisan kejap . Hah , okay dah . Tak ade salah ejaan erkk . Kalau ade tolong jangan marah . Insan biase aje kat sini nak mengarang dan bercerita mengenai cerita karut marut pasal diri dia . Yuhuu ~ Walaupun karut marut ade aje yang bercakap cerita aku sedih lah , seronok lah , kelakar lah , hilangkan rase rindulah . Opss ! haha kepada yang pernah bercakap macam uhh . hee Dan orang uhh memang aku selalu mengunjungi Ciscake kesayangan aku nie hah . Thanks tau sebab support :)
*Tak boleh blaa dah macam hape nak support support bagai .

Hmm , atas tajuk buku lama , lembaran baru ? Macam pelik aje bunyinya , memang pelik kea atau aku yang pelik buat tajuk sebegini rupa . Buku ape pulak aku nak bukak . Tak kan buku tiga lima (buku hutang) . Nak pulak aku berhutang , kalau jadi pemiutang boleh jugak . penghutang tak mau lah . Hah , pasal lembaran pulak . Ingat aku belajar accounting nak bukak Lembaran Kerja . Adui , zaman Form 4 , Form 5 aku dah tamat lah nak belajar semua tu . dah tak ade fikir fikir kat mane aku nak masukkan angka angka yang berpuluh ribu uhh .
*Mengantuk , so aku mengarut dah nie .



Hah , tengok gambar kami berlima. 
Sweet tak , sweet kan . 
Naissss :)

Hmmm , tu baru satu gambar . sebenarnya banyak lagi . banyak sangat cume kalau nak upload semua memang penuh lah belog aku nie hah pasal gambar aje kan . pelik pulak orang kenape aku nak update belog pasal gambar gambar aku . Tak pasal orang cakap aku show off nak mampos .

Hah , kenape berempat jugak .
Mane lagi sorang .

Mane ekh lagi sorang dalam gambar nie . ye lah selalu berlima sekarang nak berempat lah pulak . Bagi semua suspen kejap . Nyumm , berehat bersama kit kat . Ekh ape pulak nie , sambung semula ! Okay , dari sini korang selalu tanye 'mane lagi sorang , tak cukup forum , ekh sorang lagi tertinggal kea , ape nie kau orang gaduh kea , ade masalah kea  bla bla bla bla bla !' Okay , penat . Penat sangat nak jadi artis , nak jawab pertanyaan wartawan , orang ramai , peminat kau . Advance terus . Kau orang nie cepat betul melatah , bile tak cukup orang aje bergaduh lah . Ape lah tipis fikiran kau orang , tak pikir kea kalau yang sorang uhh saket kea , balek kea kan . Saket pulak hati kite nie .

Okay , sekarang terus terang aku cakap . Memang kita orang ade masalah . Tapi kau orang tak payah lah nak sebok sebok nak ambil tahu . Aku tau ramai dah perasan dan ramai jugak yang fikir negatif kat kita orang . Tapi tak perlu kot nak macam wartawan sangat , care sangat . kita orang ade cara maseng maseng nak selesaikan . Kalau kau orang asek nak bertanye , mendesak . Kita orang rase macam masalah kita orang nie melibatkan dunia pulak . Rasenya tak ade sebarang letupan macam Zionis tu . Aku tak kejam lagi bhai .  Masih lagi senyum senyum walaupun senyum kambing kan . Macam nie :

Hahahaha 
Kau orang tengok lah gambar yang semua nya senget senget nie .
Jangan teleng sudah , tak pasal aku yang dipersalahkan !

Tapi sekarang kau orang dah tak perlu risau lah weyh , kau orang tak perlu sebok sebok dah . Dan tak perlu nak cakap cakap cakap lagi . Kita orang dah selesai , dah settle , dah segala galanya . Kau orang pulak jangan nak lelebih . Kita orang sebenarnya okay , cume masalah dalaman membuatkan kami jadi begini . So , buangkan lah pemikiran negatif uhh , seli selitkan lah yang positif . yang dah lepas jangan nak di ungkit , penat tau . Penat nak pikir perasaan , hati , jiwa dan raga . Ceewah , ayat macam haram !
Mak aku pun pernah cakap ape , buang yang keruh ambil yang jernih . Yang lepas usah dikenang . Ape yang kite perlu mulakan hari yang baru dengan lembaran yang baru walaupun buku uhh dah lame  , buruk atau bertahun asal lembaran seterusnya ade azam baru dan tanpa coret coret yang menyakitkan . Ape pun , kite mulakan dengan yang baru walaupun luka tu masih berparut :) 
Kepada kawan kawan aku . Hope friendship yang kite sendiri bina utuh , even ade salah faham atau ape ape kesalahan dari aku yang serba kekurangan nie , maafkanlah diri ini . Tegurlah , kerana teguran anda mungkin menyelamatkan nyawa insan yang kau sayangi (aku) bhahaha XD Tegur tau sebab aku nie mudah lupe lepas uhh aku sendiri tak kan pernah nampak kesalahan aku kalau tak orang lain yang nampak . Sebenarnya aku nak cakap kat sini yang aku sayang kau orang semua . Aku cinta , Love love you all . tak ade lovebite bhai . Eeeeewwww ! hahahah 
*Muahhh muahhh muaahhh :*

Aku dah konvo , kau hado ? Tak hado kan dan aku tau kau akan cakap , kau tak hadap pun . hahaha tapi saje aku nak pleasing pleasing . Apesal kau cakap ? Hmm , suke hati aku lah belog aku , kau nak bace bace aje lah , tak nak bace . Ade aku kesah !


Yeayhh , yeahh !
Baju pinjam aje . ngeee ~ \(-.-)/


Hey , hey abang senior konvo lah 'Congrats' .
Nie baju kite ke awok hah ?
Awok nie , dah kantoi . heee ;)



Sedapnya cornetto nie . Coklat lagi .
Nyum  nyum , nyum !

#Pelikkan gambar aku semua pakai spect mata besar uhh . kelaka doe . Aku bawak balek JB abah aku boleh pulak tegur . Dah tu ayat dia punya lah cantek "kakak beli cermin mata buat amek gambar dah uhh masuk FB" . Perghh , menusuk kalbu aku dengar tapi tak ape lah abah punye pasal akak terima aje . love you abah , tanpamu aku tak kan berdiri setegak ini (dalam gambar) dan tanpamu juga aku tak kan sampai ke sini . Hidupku tak kan lengkap tanpamu disisi
*credit to Mohd Anis Bin Shiri Maziah Binti Abdul Raup (:

No comments:

Post a Comment